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VirtueMart General => Commercial Jobs => Topic started by: tillo on January 23, 2012, 15:54:19 PM

Title: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: tillo on January 23, 2012, 15:54:19 PM
Für einen Shop mit VM 1.1.4, der wegen Individualprogrammierungen nicht problemlos geupdatet werden kann, benötigen wir dringend folgende Anpassungen:

1. Versandkosten auf Lieferadresse ST abstellen anstatt BT.
Es kann vorkommen, dass der Rechnungsempfänger in einem anderen Land sitzt, als der tatsächliche Empfänger der Lieferung. Damit die Versandkosten richtig gerechnet werden, ist diese Anpassung nötig.

2. In der confirmation_email werden die Nebenkosten teilweise ohne MwSt. angezeigt und berechnet, folglich stimmen diese und die Endsumme in der E-Mail und im Bestellarchiv nicht.

Die Anpassungen sollen umgehend erledigt werden.

Interessenten nehmen bitte per E-Mail (99luftballons-ät-gmx-punkt-net) oder PM im Forum Kontakt mit mir auf und nennen sowohl Erledigungszeitraum und Honorar. Entweder Festhnorar oder Stundensatz mit ca.-Stundenaufwand.

Eine 1:1-Kopie des Shops wird als Entwicklungsumgebung zur Verfügung gestellt. Nachdem die vorstehenden Arbeiten zur Zufriedenheit erledigt sind, stehen noch weitere Jobs rund um VM an.

Gruß
Tillo

Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: 911websiterepair on January 23, 2012, 20:49:28 PM
if the email is sent to confirm final payment cost, then how will you charge the order once the email is accepted.
Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: tillo on January 24, 2012, 01:05:39 AM
Please answer in German. I do not understand English so well.
Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: 911websiterepair on January 24, 2012, 23:00:26 PM
i do not know german   so via google translation

wenn die E-Mail gesendet wird, bis zur endgültigen Bezahlung Kosten bestätigen, dann, wie Sie kostenlos den Auftrag, sobald die E-Mail akzeptiert wird.
Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: tillo on January 25, 2012, 11:09:06 AM
Pardon but this is no German. ;-)

I try it with English.

We need urgently the following error corrections:

1. The calculation of the shipping costs in the checkout shall use the shipping address (ST) if exist and not the invoice address (BT).
It is possible that the receiver of the invoice (BT) is in another country as the receiver of the delivery (ST).

2. The additional costs are partly displayed without tax in the confirmation_email. The additional costs and the sum total are then wrong.

The customizations shall be taken care of immediately.

A 1:1 copy of the shop is provided as a development enviroment.

Please, you preserve an offer firm fee.

I hope this was understandably everything.
Nice translation software ... ;-)



Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: 911websiterepair on January 25, 2012, 22:29:52 PM
Pardon but this is no German. ;-)

sorry   used google to translate  :(
Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: tillo on January 26, 2012, 10:31:16 AM
 ;D

Hi,

one of my problems is this:

I see Debug-Info:
Checkout before send email => $payment_discount = including tax (ok)
Checkout after send email => $payment_discount = without tax (wrong)

$payment_discount must be including tax!

Any idea to fix it?
Title: Re: Rechenfehler in Checkout und Order-E-Mail beseitigen
Post by: Milbo on February 01, 2012, 15:19:32 PM
Please check the latest version 2.0.1, I think it is already fixed