News:

Looking for documentation? Take a look on our wiki

Main Menu

Permissions settings VirtueMart component

Started by Davidd08, December 29, 2012, 20:36:08 PM

Previous topic - Next topic

Davidd08

Hello,
Sorry for my english but it is a Google translation
I just installed Virtuemart 2 of J2.5 to a small shop in a sports club association. The goal is to manage equipment orders of members only.
But before putting it into service, I would assign a right party administration only on this component.

So I create a "store manager" with only a right of connection and admin I would now like to give the component permissions: create, modify, delete, which is usually done with the Settings icon of the component if I do mistaken.

By cons, this icon does not exist in Virtuemart. At least I have not found.

Can you tell me a hand if this setting exists in Virtuemart and secondly where?

If not, how do?

Thank you in advance

Bonjour,
Désolé pour mon anglais mais c'est une traduction Google
Je viens d'installer VIRTUEMART 2 sur J2.5 pour faire une petite boutique d'un club de sport associatif. Le but est de gérer les commandes de matériel des adhérents uniquement.
Mais avant de le mettre en service, je voudrais assigner un droit en parti administration uniquement sur ce composant.

J'ai donc créer un groupe "gestionnaire boutique" avec uniquement un droit de connexion en admin et je voudrais maintenant dans le composant donner les permissions: créer, modifier, supprimer qui se fait habituellement avec l'icône Paramètres du composant si je ne me trompe pas.

Par contre, cet icône n'existe pas dans VIRTUEMART. Du moins je ne l'ai pas trouvé.

Pouvez vous me dire d'une part si ce paramétrage existe dans VIRTUEMART et d'autre part où?

Si non comment faire?

Merci d'avance